Wednesday, October 28, 2009

Langsir

Korang ingat tak dulu masa nak raya, kelam kabut jugak saya nak pergi mencari lansir untuk sliding door rumah ni. Tapi nak buat macam mana, keadaan tak mengizinkan. Jadi rumah beraya dengan langsir separuh + ditutup papan. Tinggi+lebar beno sliding door ni, susah nak cari saiz dia. Ni pun mak mertua yang kasi langsirnya, senteng pun senteng la. Janji orang luar tak nampak dalam. hahahahahaTapi baru-baru ni masa metrojaya sale dekat midvally tu, ada terjumpa langsir yang sama dengan IKEA. Harga dia murah sikit, almost half rasenye. Sbb kami beli untuk tingkap atas, rm100 2 keping ni sekeping rm 29.90 dia jual. Dah le siap ade tag IKEA lagi, memag sah la sama dengan yang dulu tu. Rugi je bel dulu!! So, korang blehla usya masa sale lain kali.. Syukur alhamdulillah, kami borong 4 keping. Nasib baik jumpa yang murah, kalau tak memang berlangsirkan playwood ajelah rumah ni.
Namun malangnya, saiz dia ni terlalu labuh pulak. ada dalam 2kaki lebih labuhnya. Penat pulak saya menjahit kelim setiap keping, sakit pinggang di buatnya! Sampai ade yang terjahit dengan seluar la malam tu. Yela, tak ade mesin jahitkan, kenalah jahit manual, mencabar betul!
Ni la hasilnya!! Taraa.... so, lepas ni xdela sliding door ku berlangsirkan playwood lagi.

5 comments:

SoFiA.opY said...

wahhh!
wahhh!!!
:p

roomate ku hebatttttttttttt :p

mane gmbr katil???;p

uswah said...

wawawa!!! cantik dah sliding door korang!! bile la aku bleh dtg lg ni! korg asek takde kat umah je! hahaha

uwa said...

Opy,
hahhahaha.. tula pasal. hebak gak ek. penat gila wey, juling2 mata.
Katil? nantile, macam segan je nak upload.. hahahha


Uswah,
hahahha.. tu la pasal. setelah 3 bulan dia cover pakai papan aje. hahahah
Datang le wey, kasi buat apointmen dulu

eenasuzira said...

ikat time2 kat matrix dulo. wa mmg soka mjahit.hehehehehe tabik la sama wa

Anonymous said...

Silver is one of pandora jewellery the oldest metals ever cheap pandora used to make jewelry. It cheap pandora uk can be used to make a ring look rich pandora discount uk and lustrous, classic pandora uk or contemporary, plus pandora bracelets it is easy to clean pandora bracelet and keep looking like new. Many people believe pandora bracelets uk that silver improves over time, looking more and more attractive the longer you wear it.While all of these pandora bracelet charms are great reasons to buy silver wedding rings, the best part about silver is definitely pandora bracelets sale the price. This affordable metal makes it easier to buy the ring you really want without spending too much money.