Wednesday, October 22, 2008

Over-Bengang!!!

Is normal for gurl to cry if they over-tense rite? Harap-harap korang setujula with that stement. Harini saya sangat bengang-bengkek-benci wah! 3b tu!
Orang semalam masih tak datang lagi. She still MC! Tetiba saja payroll nak OT report dari oct 207- current. Mampus, terkebil-kebil mata saya dengar requirement tu. Server kat mana, database apa, semua pun tak tahu. Minah tu tak pernah cakap apa-apa pun. Berapi betul bila time-time macam ni. Jadi, nak tak nak kena call la minah ni. Dah le query mana yang nak run pun tak ada. Mintak finance, dorang pun tak sure query nak generate report tu. Belasah ajelah, run query dari payroll. Berjaya! tapi bila mereka check, value dia tak aligned dengan previous punya report. Sudah! nak kena call minah tu lagi la kan. Lagipun payroll nak tambah lagi 2 column dalam report tu. Jadi call dia lagi. Tapi tak membantu pun, berjaya add another 2 column. Tapi value still tak sama! Call vendor pulak. He was on da way to Bt Pahat pulak. Jadi kena email dekat support team. Payroll ask me, to ask minah tu macam mana dia buat dulu. This time saya dah bengang dah! Call la minah tu. Tau apa dia cakap? I BUSI LA, PLEASE TRY ON OUR OWN! Then, terus dia letak telepon. Memang tut tut tut tut la that minah kan! dah le saya pakai loud speaker! Mata dah panas-panas dah. uuuwwwaAAAaa~~ at last! I cried! hik3, tapi cover2lah.heheheheheh.Report tu MD nak by 12tgh tapi time tu dah pukul 1150! takpela, call balik vendor sent email. Dan bermacam-macam lagi. Akhirnya berjaya jugak dapat report tu at 230. Alhamdullillah.
Gua sangat hangin harini. Di tambah pula dengan team member yang kunun nak buat lawak tapi tak lawak! tak pasal2 kena leser dengan gua. Kan lu jugak yang tersipu malu. Ape ingat gua takde perasaan ke?
My mood totally sangat tak bagus harini. Tak ada mood lansung! Rase nak balik time-time tu tdo! saya ni kalau tensi, akan ada dua perasaan aje. Sama ada nak p soping gila gila! or saya nak dok umah aje. Harini saya nak dok umah je! Gua sangat hangin harini!
Btw, su dengan adiknye mengajak membeli barang malam ni. hish! kalau gua buat muka paling toya mintak maap ye.

2 comments:

uswah said...

oohhh,,padanle muke tensi cam badmood aje.. hahaha. ingatkan tak suke kite menyibuk.. hahaha

Uwa said...

hahahahah. sori mori.naik lori