Sunday, May 18, 2008

Study vs Working

Saya dapat offer untuk sambung master di UTM skudai, MSc ( IT- Manufacturing) macam tu la kalau tak silap nama kos dia. Thanks suhaib sbb tolong isikan borang online dia. Berkat hang isi la dapat kot. hahahahahaha. Intake for this june. Full time lak tu. Thats mean tat i need to berenti keje and move to JB for 1.5 year to complete the course. Bunyinya memangla senang, tapi... rasa sayang pulak nak tinggalkan kerja ni. Lagi pun baru je start kerja ni. Full gaji pun tak merasa lagi.
Oklah, saya ringkaskan eh
1. Kalau berenti kerja, maksud tak ada gaji. Sape nak baya my expences? kereta, insurans, ptptn
2. Saya tak dapat scolarship pun.
3. After saya habis belajar master nanti, kena start all over again meminta kerja.Kena compete dengan dak2 degree lagi
4. Saya boleh buat part time master di uitm, memandangkan ia sangat dekat
5. UTM, Skudai sangat jauh! takde sedara mara disana. mau dekat 8 jam pjalanan dari my kampung
6. Otak saya masih capable ke nak catch up ke?

Entahlah, those 6 reason yang boleh saya bagi. Apa pendapat korang? patut ke tak patut saya terima? please leave comment ek. Terima kasih

1 comment:

uswah said...

hehe..dilemma gak ye.. ape kate suro cik suhaib bayo sume! hahahhaha.. suro die bekerja keras supaye gaji banyak! hahaha.. dok umah kitorang sudah! hahaha..

takleh mintak loan mane2 ke? mara ade bg loan gak.. kalo dok sini..sng sket sbb suhaib nanti bleh keje singepo yg gaji banyak itu.. hahahaha

nway.. dkt kilang proton ye.. kat subang banyak apt.. try aa carik dlm the star punye iklan..hihihi