Thursday, May 22, 2008

Perubahan

Perubahan,
Perubahan kadang-kadang ada yang bagus ada yang tak baguskan. Tapi kita harapkan perubahan yang baikla kan. Dah sebulan saya kat sini, ada pengunjung baru ke myMrBlog.Ptut la bukan main banyak visit dari petalingJaya,KL. So, sape yang terase tuh, sila tinggalkan komen eh.

Saya sangat sibok with my task “Monitoring system for all integration point from camstar”, and my process of learning on how to do the crystal report. For both task, I can say I have NULL knowledge! Penat otak jugak nak catch-up both task. My clique oni 5 months here but, she look very geng(hebat)! Semua benda dia tahu. Saya ni segan nak tanya kot. Kadang-kadang rase kesian tengok team macam sangat sibuk, saya agak free. I wish i could help them, tapi donno how. Nak tanya, takut disturbing pulak. Kang tak pasal-pasal kena sound direct je. Hik hik hik

OKlah, kat sini perubahan yang saya sangat besar adalah waktu nak pergi kerja.
Dulu, bangun 615 for subuh than tdo semula. Bangun pukul 720, mandi and siap. Pergi kerja 745. Tak payah lalu jem. Pukul 8 sure dah sampai opis.Sbb rumah saya berhadapan dengan kilang sahaja.
Sekarang, bangun 630 terus dah kena bangun and terus siap-siap pergi opis. Kalau bertolak dari rumah pukul 720 pun sampai opis dalam 740. Jalan jem tak usah cakap le, tambah-tambah depan proton ni. Maha jem pada peek hours. Dengan orang mencilok-ciloknye. Moto yang sangat banyak menyelit2, bas-bas kilang. Semua la. Lucky ada police traffic setiap pagi. Kalau dorang tak ada lagi la jam nya.hmmm

Dulu, sewa rumah dekat taman jasmin rm 300 satu rumah share 3 orang. Sorang baru dalam 100++ tambah semua bill.
Sekarang, sewa rumah 600 dekat putra heights, share 3 orang jugak. Awal bulan kena bayar deposit 2+1 = rm 1800 tapi bahagi 3. Contract setahun dengan tuan rumah. Tapi bukan saya kepalanya..kalau nak keluar kena bagi notis 2 bulan. Gaji naik pun expences mmg la banyak duduk sini. Hmmm

Dulu, saya selalu skip lunch. Konon nak diet, tapi tak kurus-kurus jugak. And masa lunch ni la saya p tdo kat surau sejam.Sebb masa office hours ada 3 kali break
Sekarang, saya mesti makan lunch. Sbb kat sini ada sekali je break dari pukul 1-145.Hmm..punya lah lapar masa nak tunggu pukul 1 ni.hmmmm

Dulu, saya hari-hari saya tgok yahoo mail saya, Friendster, blog la.
Sekarang, semua orang pun macam buat kerja. Tak kan saya nak tgok wesite2 tu? Hmmm

Hmmm, entahla. Saya yang nak perubahan ni kan. And I deserve it la kan. Btw, kepada orang seremban. SEREMBAN BEST! Wish to tinggal sana longer.hehehehehehe. Plan to apply job back to seremban if da pay is better. But Sooryy… Not ONSEMi. Please la. Sick with that name. hahahahahha

Oklah, time to ga back now. 534 dah? Isk3…

2 comments:

AaLaa' said...

ohh cis, adekah sudah tertangkap? haha btw kite visit blog awak skali skala je, so jgn memalu. haha. awak dok putra heights ek, same ngan kwn kite tp ntoh le wc part die tuh.

Uwa said...

Sape yang tertangkap?Sape yang di tangkap? hUahuahua..
Lor, visit selalu pun tak apa punya..
Tu la pasal, kita pun tak tahu kita tinggal kat which part of putra heights nanti..kui3