Tuesday, March 18, 2008

Perasan lagi+dilemma

Hai..entah la. Yesterday, went for interview at Spansion KL. Purposely took cuti for the interview because the position offered sounds interesting n make me become excited. Information System Engineer, sound sOoo C00L rite? Masa session tu, semuanye ok-ok aja. Tapi soalan dia sungguh menjerat! Kalau jawab A pun salah if jawab B pun salah. Pening la..Tapi interviewer tu ada puji sket, entahla mmg betul-betul puji je bahasa kiasan semata-mata. Masa baru je start session tu, baru perkenalkan diri. dia cakap "U have good english, do u speak in english at home?" Dengan kecuakkan saya, saya kata nope.Perli haku ke nyonya ni! hahahaha.Lepas tu mulala sesi soal menyoal yang sangat hebat! Suddenly dia tanya about my academic from school time. Saya cakap "my secondary school is sek men convent teluk intan" Dengan tiba-tiba juga dia berkata "Convent school.. do u speak english during school session? " Lagilah saya blur, pehal nyonya ni. Tahu la english i kelaut. Tak payahle nak kondem sampai cenggitu sekali.Saya cakap nope. Dia tanya lagi sekolah tu sekolah orang putih keh? Saya cakap it was sekolah kebangsaan biasa aja. Enaf wit adengan kondem-mengondem my english yek.
Masa session dah nak habis, dia tanya ada soalan tak? Saya cakap tak ada. Dia cakap, are u sure? Lepas tuh saya pun bertanyalah tentang "tut!"hahahah..Saya tanya gaji berapa? Terus nyonya tu berubah muke menjadi singa! hahahahah. marah betul dia. hahahahaha.
Entahlah, tak tau la macam ne resultnya. Tak harap sangat pun.huhuhu
---------------------------------------------------------------------------------------------
Sekarang dalam dilemma nak apply for master. tarikh tutup dah semakin dekat UTM,UKM,UITM ujung bulan ni. Saya nak belajar tapi tak tahu nak amik jurusan apa? ada sape2 boleh membantu?

No comments: