Monday, February 18, 2008

PTD exam and more and more exams

Cerita kelako masa exam PTD M41. Pusat exam kat de Palma ampang. Oleh kerana saya tak mahir untuk kesana, decided to go with public trasport. All most semua jenis train saya naik! Dari batu3 naik komuter, sampai KL sentral tuka amik Putra, sampai masjid jamek. jalan kaki pulak p amik star! huisYyyhh!!! Sungguh mencabar perjalan kesana. Dah la dengan pakai baju kurungnye.Peksa start at 9am, saya lewat selama 30min! Nasib baik dibenarkan masuk. Sesi 1, 176 soalan 40minit. Saya hanya ada 10 minit je nak siapkan 176 soalan itu, dan saya berjaya!! Mmg tak baca soalan pun just tenyeh aje OMR tuh. Sesi 2, 40 soalan 30 minit. Saya dapat siapkan dalam masa 15 minit, balance lagi 15minit saya tertido sebab penat berkejaran ke sini. Lagipun soalan-soalan tu mmg tak tahu jawab. Kalau bagi 1 jam pun saya jawab macam tu juga.Sesi 3, 40 math questions 30 min kot. Tak sempat nak siapkan semua sebab tak boleh bawa calculator. Almost 10 soalan saya tembak! Sesi 4, esei bahasa melayu. Sesungguhnya memang dah lama tak tulis karangan. Hanya ada satu isi tapi berjaya diolah dengan tak berapa baik hingga menjadi 2 muka. Sesi 5, esei bahasa inggeris. Lagilah tak tahu buat! ejaan entah kemana, grammar entah kemana. Main hentam saja. Saya sengaja tulis besar-besar sebab nak bagi macam nampak panjang, berjaya juga menulis sampai 2 muka. There is lunch break between Sesi3 and Sesi4, sebab tak kenal siapa-siapa pun, i just walked ke Ampang Point. Belum masuk lagi, i dah nampak Domino's!! hahahah..selambe makan sorang diri sbb dah lapo sangat tak makan dari pagi. Order personal set, n saya berjaya habiskan! 4 piece pizza tuh saya makan! hik3..gumuk!gumuk!gumuk! lepas tuh saya boleh pulak order 1 set chicken wing. ada 8 piece! Tapi yang tu tak larat nak makan. Tapau masuk dalam my superb beso punya handbag. Dah le ade telekung kat dalam tuh. Nasib baik tak lekat bau pada telekung.ahahahahah.
Oklah, petang tuh after habis exam pukul 430, tapi saya keluar awal sebab tak sabar nak jumpa OPY!! Lama sangat dah tak jumpa minah ni! almost setahun kot. huk4. Opy belanja saya Baskin. Thanks OPy, first time i rase Baskin ni tau! u mmg suka bagi i pengalaman baru la..aUUuuu~~~ Punya sembang-sembang dengan opy ni sambil makan chicken wing yang saya tapau tadi. eheheheheh..Alamak opy! tak ada gambo la yang kita amik!! almost pukul 7 bertolak dari putra Ampang Park ke shah alam. Thanks to dahlia jugak sbb tolong hantar p Ampang Park.

----------------------------------
Pada hari jumaat sebelumnya, saya telah menghadiri exam untuk management trainee for NESTLE. Soalan sangat susah! Ada 30 soalan kefahaman in english kena jawab dalam masa 10 minit. Lepas tu pulak, ada another 30 math questions for 10 minit. Tak boleh buat wild guess, kalau salah tolak markah! mmg mencabar mindala. hahahaha. I pray I could pass this exam. Mmg my dreams to work with Nestle. Teringat masa kat UKM, pendaftar tanya nanti awak nak kerja kat mana? Dengan jayanya saya cakap. NESTLE! Korang doakan sekali ya.

-----------------------------------
Pada hari yang sama, selepas xam with nestle, pergi 1 com kecik kat cyberjaya. Tak bagitau yang ade exam! Dan saya tak bersedia langsung. Soalan dia senang sangat! tapi saya tak ingat sintax! SQL statement dia tanya. Sbb macam dah lama tinggalkan those database things, sOoo.. tak dapat jawab la.

Oklah, Doakan untuk kejayaan saya mendapat pekerjaan ya.

No comments: