Thursday, December 27, 2007

Maybank Senawang Hampeh!

Masa lunch break tadi saya telah ke Maybank Senawang. Motif pergi kesana sbb nak link my credit card account to my saving account. Jadi, nanti mudahlah nak bayar my credit card, sbb boleh online je bayar. Tapi tadi saya sangat geram dengan staff dekat maybank ni!! Nak kata orang ramai, depan saya ada 3 orang je. Saya tunggu for 1 hour pun tak dapat turn, end up GUA AMOOK ah! (kak itah sure tak terkejutkan?)hahahahaha.. sbb they took my IC and ATM card, so..kalau blah pun kena p kat counter amik semula. Sebenarnye dah banyak kali dah problem dengan maybank senawang ni.. cuba korang tgok eh :

1. Dulu masa my ATM card hilang
Pergi maybank, ingat nak buat report la kan. staff dia kata "maaf, server kami down. Adik telefon costumer service eh ". Lepas tuh jumpa another staff dia cakap macam ni pulak "Adik,balik rumah kasi cari dulu. Adik salah letak kalu. Nanti rugi bayar duit denda sbb mau buat card baru".hahahahaha. Lawak tak? end up saya topup rm10, and call costumer service. Lepas tu balance tinggal 4 ringgit! haiyooooooo!
2. Buat ATM card
I have to wait dari pukul 1230 tghari sampai pukul 4ptg just to get my new card. Alasan dorang, banyak orang dah buat appointment.
3. Kejadian hari ini
Tunggu satu jam dorang dapat setelkan for 3 person. Gila lembab! Bila tanya kenapa ada satu table untuk semua urusan? they simply say "Kami mmg one table jerrrr". Dan kami bagi priority kepada org yang buat appointment dulu. Then i said "kalau macam tu, kasi lah saya buat appointment.Nanti senang bila dah datang." they reply "maaf, appointment hanya untuk orang yang nak buka account aje. Kalau pasal card-card ni, datang terus je". Tak ke, kena menunggu jugak namanye tuh? Tak paham la dorang punya concept macamne. Dah la akak tu macam hagin2 je.

Lastnye saya blah macam tu aja, malas ah. And petang tu ada maybank call tanya nak buat bila. hahahahah tapi sebab dah tawar hati.. i just say that i want to do it at other branch.huhuhuhu~~
oklah,
TO All costumer service Staff. tak kira lah kat mana bank ke, hospital ke, manalah
we know that the authority is in your hand, but please appreciate our time eh.
n sapa2 yg xleh nak jadi costumer service janganla wey! bikin hati gua geram aje!

No comments: